هیئت رایه العباس (علیه السلام) محفل رهروان ولایت -اهواز

متوسلین به حضرت محسن ابن علی (علیهم السلام)

هیئت رایه العباس (علیه السلام) محفل رهروان ولایت -اهواز

متوسلین به حضرت محسن ابن علی (علیهم السلام)

هیئت رایه العباس (علیه السلام) محفل رهروان ولایت -اهواز

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

مختصری از زندگانی حضرت امام سجاد(ع)


اسم مبارک آن بزرگوار علی است و مشهورترین القاب آن حضرت زین العابدین و سجّاد است و مشهورترین کنیة او ابامحمد وابوالحسن است. مدّت عمر آن بزرگوار مثل پدر بزرگوارش پنجاه و هفت سال است زیرا پانزدهم جمادی الاول سال سی و هشت از هجرت به دنیا آمد. تولد آن بزرگوار دو سال قبل از شهادت امیرالمؤمنین (ع) است و تقریباً بیست و سه سال به پدر بزرگوار زندگی کرد. پس مدت امامت آن بزرگوار سی و چهار سال است. 

  • کلب الرقیه
گزارشی درباره نقش هیئات حسینی در پیروزی انقلاب اسلامی (۲)


سقوط «جزیره ثبات» آمریکا به دست هیئتی‌ها

در بخش اول این گزارش، به نقش هیئت‌های مذهبی در دو سال ابتدایی شروع نهضت امام خمینی رحمه‌الله اشاره شد؛ در این بخش به نقش هیئت‌ها در دو سال انتهایی حکومت پهلوی به اختصار اشاراتی می‌شود:
 
* شبکه‌ای علیه آمریکا
آن‌چه نهضت امام خمینی رحمه‌الله را در حد فاصل سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ زنده نگه داشت؛ عزاداری‌های محرم و صفر بود. دو تن از فروزان‌ترین روشنایی‌بخشان فضای سیاسی ایران در سال‌های اختناق پس از تبعید امام خمینی رحمه‌الله، حضرات آیات شهیدان سعیدی و غفاری بودند. این دو شهید اوج افشاگری‌های خود را در ایام محرم و صفر قرار می‌دادند و از فرصت عزاداری برای برادریابی بهره می‌گرفتند.
  • کلب الرقیه
گزارشی درباره نقش هیئات حسینی در پیروزی انقلاب اسلامی (۱)


هیئت؛ قلب نهضت امام خمینی

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif یکی از عوامل مؤثر در پیروزی نهضت اسلامی در ایران، نقش‌آفرینی هیئات حسینی در آن بود. هیئات حسینی که حامل پیام عاشورا بودند در مقاطع مختلف توانستند رژیم شاهنشاهی را به چالش کشیده و وادار به تسلیم کنند. این کارکرد هیئات نشان از حقیقت پیام نهضت حسینی و ظرفیت این نهضت برای الهام‌بخشی حرکت‌های اسلامی و نقش‌آفرینی در حوادث روز دارد؛ موضوعی که از نظر رهبر انقلاب نمی‌تواند از کارکرد هیئات حسینی جدا شود: «هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. این‌که آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است.» گزارش زیر به نقش هیئات حسینی در اتفاقات سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۴۳ که نقطه‌ی عزیمتی برای نهضت اسلامی در ایران بود می‌پردازد:
  • کلب الرقیه

اسباب و وسیله ی خوشبختی در کلام پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله)


به وسیله من هشدار داده شدید و به وسیله على علیه‌‏السلام هدایت مى‏‌یابید و به وسیله حسن احسان مى‏‌شوید و به وسیله حسین خوشبخت مى‏‌گردید و بدون او بدبخت.



به گزارش «شیعه نیوز»،  پیامبر اعظم حضرت محمد صلى‌ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله فرمودند: به وسیله من هشدار داده شدید و به وسیله على علیه‌‏السلام هدایت مى‏‌یابید و به وسیله حسن احسان مى‏‌شوید و به وسیله حسین خوشبخت مى‏‌گردید و بدون او بدبخت. بدانید که حسین درى از درهاى بهشت است، هر کس با او دشمنى کند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى‌کند.


متن حدیث:


بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَیتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطیتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَینِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَینَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَیهِ ریحَ الْجَنَّةِ؛



«البرهان فی تفسیرالقرآن،ج3،ص232» 


منبع: مشرق

  • کلب الرقیه

  • کلب الرقیه

فایل های صوتی مراسم پیشواز محرم الحرام 1436



سخنرانی -حجه الاسلام و المسلمین بومی


مداح : سید سجاد امام


روضه 


زمینه


واحد


واحد


شور





  • کلب الرقیه

پیشواز محرم

۰۲
آبان

هیئت رایه العباس.ع(محفل رهروان ولایت)

پیشواز محرم جمعه 2 آبان 93 ساعت 20

سخنران:شیخ بومی

مداح:سید سجاد امام

پردیس بلوار گلفام مجتمع رضوان 

آپارتمان رضوان 3 حسینیه حضرت فاطمه زهرا ( س )

  • کلب الرقیه